Klasy siódme na dwudniowej wycieczce w Ożennej.

Foto   Dzień 5 maja 2022 r. dla uczniów klas VII naszej szkoły był dniem radosnym, ponieważ o 8:00 wyruszyliśmy na dwudniową wycieczkę do Ożennej. Podróży towarzyszył radosny nastrój i podekscytowanie. Pogoda dopisała, świeciło słońce. To był idealny dzień na piesze wycieczki. Po około godzinnej podróży dotarliśmy na miejsce, gdzie powitali nas przewodnicy. Celem wycieczki było poznawanie dziedzictwa przyrodniczego Magurskiego Parku Narodowego, promocja  walorów  przyrodniczych  i  turystycznych  Ożennej, rozwijanie zainteresowań w obszarze nauk przyrodniczych, popularyzowanie turystyki pieszej poprzez wędrówki szlakami turystycznymi i ścieżkami przyrodniczymi oraz poznawanie  i promocja aktywnego spędzania wolnego czasu.

Wyruszyliśmy z entuzjazmem spod Ośrodka Edukacji Ekologicznej i nasza trasa wędrówki wiodła przez łąki i las wzdłuż granicy słowackiej. Podczas wędrówki przewodnicy opowiadali ciekawe historie, wskazywali różnorodne gatunki drzew i roślin, wskazywali, jak można przetrwać w lesie noc, nie mając jedzenia i picia. Wszyscy uważnie słuchali ciekawostek opowiadanych przez przewodnika, a niektórzy zadawali mnóstwo pytań. W ten sposób pokonaliśmy 10 kilometrów. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do ośrodka, gdzie wspólnie rozpoczęliśmy przygotowanie obiadu. Wszyscy pałaszowali pierogi z wielkim apetytem.

Po krótkim odpoczynku udaliśmy się na świeże powietrze, gdzie wykorzystaliśmy piękną pogodę na grę w piłkę , krótkie spacery oraz wspólne rozmowy. Następnie rozpaliliśmy ognisko  i piekliśmy kiełbasę, co stanowiło naszą kolację. Uwieńczeniem dnia był wieczór filmowy, a następnie udaliśmy się na spoczynek.

Następnego dnia pobudka była wcześnie, gdyż czekały nas zajęcia i wyjazd do domu. Po śniadaniu przygotowanym samodzielnie, wzięliśmy udział w warsztatach „Motyl – ozdoba naszych łąk”. Kolejnym punktem programu był konkurs dotyczący wiedzy zdobytej podczas wycieczki. Rywalizacja była ogromna, wszyscy się starali wykazać swoją wiedzą i zacięcie walczyli o główne miejsca. Na zakończenie uczniowie wykonali paracordowe bransoletki, które zabrali jako pamiątki z wycieczki. Po zjedzonym obiedzie udaliśmy się w drogę powrotną. Zadowoleni, chociaż zmęczeni, z bagażem nowych doświadczeń wróciliśmy do szkoły.

Wycieczka była bardzo ciekawa i przyjemna. Doświadczenia i wspomnienia, które przeżyliśmy, nie zapomnimy do końca życia. Wszystkim szczerze polecamy wycieczkę do Ożennej.